Business

Når man i dag snakker om digital markedsføring, kan man næsten ikke komme udenom også at tale om den organiske trafik, der primært drives at servicerelaterede søgeord gennem søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo.

Virksomhed

Texta

Adresse

Jægergårdsgade 97, 3.sal, 8000 Aarhus C

Telefon

60 54 61 24

E-mail

kontakt@texta.dk

Webside

https://texta.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 24. april

Velformuleret content giver bedre placeringer på Google

Selvom det for mange virksomheder er umenneskeligt vigtigt at tale om cost per click eller social spend, er det uden tvivl den organiske trafik, der for langt de fleste webshops og servicevirksomheder betyder allermest.

For til sammenligning med den betalte trafik, er den organiske ofte bedre til at konvertere til leads og salg, og så er det ofte en længerevarende effekt, da man ved en investering i organisk trafik også kan forvente resultater ud i fremtiden – grundet en bedre placering i de organiske søgeresultater og flere klik.

Content er fundamentet til organisk vækst

Det vigtigste element og værktøj, når man taler om at skulle skabe organisk vækst, er content. For når man gerne vil drive trafik til en given serviceside eller til et givent produkt, er det uden tvivl vigtigt, at man har implementeret søgeord præcist efter de praksisudviklede guidelines, der gør sig gældende – værende søgeordstæthed, antal, brug af H1, H2 og så videre. Og det er uden tvivl også lige nøjagtigt i denne relation, at man i forbindelse med basal leadgenerering har en udfordring, hvis ikke man selv er content-specialist eller autodidakt SEO-retoriker.

Men, når det er sagt, er der også nyere forhold, der har gjort SEO-gamet en smule mere kompliceret. For hvor man i ”gamle dage” kunne forholde sig til gængse retningslinjer og efterfølgende forvente resultater, er kunsten at skrive hjemmesideindhold blevet en smule mere kompliceret. For i dag er det nemlig i høj grad den besøgende, der afgør, hvorvidt man er berettiget til sin organiske placering eller ej. Og hvis en besøgende potentiel forbruger ikke bryder sig om indholdet på din hjemmeside, men i stedet vælger at forlade siden umiddelbart med det samme – så er kampen om den gode placering tabt – og man bliver således elimineret på baggrund at for kort sessionsvarighed eller lignende.

For webshopejeren eller hjemmesideadministratoren betyder dette, at man er nødsaget til at forholde sig til forbrugerens forventninger. Forventer man at blive mødt med en vidensportal af en anden dimension – så må man altså levere det. Det nytter ikke noget, at man alene forholder sig til trafik som værende en disciplin bestående af clickbait og løfter om falske forhåbninger.

Skab værdi for kunden med godt content

Som det ovenfor er nævnt, er det vigtigt at holde den besøgende på sin side i længere tid, og det er en hård disciplin. Dog kan det generelt siges, at der er sket en udvikling, som betyder, at forbrugeren ikke gider at have et salg presset ned i halsen. Så er dine tekster på webshoppen fokuseret på salg, salg, salg – ja, så hopper den besøgende nok fra.

I stedet skal der skabes indhold med tips og trick, gode råd eller andet. Produkt- samt kategoribeskrivelser skal også være mere spiselige og må gerne indeholde nogle sjove tvists, så den besøgende læser mere. Content dækker desuden ikke kun over tekst, men billeder og video er ligeledes vigtig content, og det kan også hjælpe med at holde på de besøgende.

Der er hård konkurrence på området, men har man ovenstående elementer in mente, er det bestemt den rigtige kurs, man har.