Business

Vi kender det allesammen. Lækkersulten eller bare lidt sulten, men der er et stykke tid endnu, inden vi skal have frokost eller aftensmad. Så hvad gør vi? Hvad vælger vi at tage i køleskabet, i køkkenskuffen eller på arbejdet? En håndfuld gulerodsstave, rosiner, mandler, nødder, frugt, brød eller knækbrød med ost, lakridser og vingummi som ligger gemt i skuffen, kage eller chokolade?

Virksomhed

BodyLab

Telefon

96 525 525

E-mail

kundeservice@bodylab.dk

Webside

https://www.bodylab.dk/shop/frontpage.html

Annonce Virksomhedsprofil - 9. maj

3 gode råd til at undgå unødigt kalorieindtag

Vi har brug for mellemmåltider. De er med til at holde blodsukkeret stabilt og er med til at holde os kørende i løbet af dagen. Sådan kan det være for nogle, mens det for andre ikke er nødvendigt at spise mellem måltiderne. Hvis vi gerne vil ned i vægt, er det ikke lige meget, hvad eller hvor meget vi indtager. Vi kan foranlediges til at tro, at vores mellemmåltid eller en lille snack er sundt og godt for os, men den tæller i kalorieregnskabet i sidste ende. Se mere her om ”sunde” snacks, som hindrer dit vægttab. I denne artikel får du 3 gode råd til at undgå unødigt kalorieindtag.

Tag et glas vand

Prøv at tage et stort glas vand næste gang du trænger til et mellemmåltid. Måske var du bare tørstig. Et glas vand kan fjerne din sultfornemmelse og måske kan du klare dig med at drikke vand eller te, indtil du skal spise dit hovedmåltid. Hvis du bedst kan lide koldt vand, så sørg for at have en vandflaske af glas med skruelåg stående i køleskabet. Eller sørg for at have isterninger i fryseren, så du kan lave dig et glas isvand.

Gode mellemmåltider

Et godt mellemmåltid består af fibre, protein, grønsager og frugt. Det du indtager skal være ”god benzin” til din krop, så du føler mæthed og har energi til at klare timerne, indtil du skal spise. Skær de grøntsager, du godt kan lide i små stykker og læg dem i en beholder, som du kan have med dig i tasken. Det kan være gulerødder, blomkål, fennikel, radiser, blegselleri, broccoli. Måske har du det bedst med at spise let dampede grøntsager. Så gør da bare det. Det vigtigste er, at du kan lide det, du spiser.

Du kan sørge for at fylde flere beholdere med grøntsager, så du har til de næste par dage. Så skal du ikke stå og ordne grøntsager hver dag. Frugt er godt, men husk at grøntsagerne skal være i overtal. Et mellemmåltid kan også være et fiberrig stykke knækbrød eller rugbrød uden en stor fedtprocent. Du kan spise det, som det er eller sammen med et stykke ost. Proteinholdig skyr er også en mulighed, eventuelt lidt bær og frugt ovenpå.

Tænk i smagsprøver

Små mængder er godt, fordi du skal tænke på, at dit kalorieindtag ikke må blive for stort. Indstil dig på, at du kan få en smagsprøve. Så kan det være nemmere at acceptere, at du kun må få et lille mellemmåltid. Det kunne eksempelvis være 3 skefulde skyr, ½ - 1 stykke knækbrød, ½ æble, 5 vindruer.